تاروت الأبراج - شهر أغسطس

Naara | 07-08-2022










:الحمل

هذا الشهر بشكل عام: هناك نزاع بين القديم و الجديد هذا الشهر و تدركين عزيزتي الحمل بأن القديم لم يعد يناسبك ،و بأن هناك حياة بقالب جديد بانتظارك. أنت أكثر الأبراج شجاعة، فتحلي بهذه الشجاعة لمراجعة الماضي بصدق و شفافية: ماذا تعلمت من التجارب التي مررت بها؟ ما هي الأشياء القيمة التي ستحملينها معك و أنت تقدمين على الجديد؟ ماذا ستتركين خلفك من أفكار و علاقات و سلوكيات و فرص لم تعد في صالحك؟ هناك فرصة بانتظارك هذا الشهر لالتزام بهواية جديدة تمنحك القدرة على فهم و توظيف قوتك و طاقتك الداخلية و ستجدين حلول و فرص مما لا تتوقعيه لتجدي فيهم ما يسعدك و يريحك.

في دائرة الضوء: لا تفقدي الأمل عزيزتي الحمل، الفرج قريب. أمورك العالقة ستحل قريبا. في بعض الأحيان، عدم اتخاذ القرارات هو المشكلة . تذكري بأنك ملكة الأبراج في اتخاذ القرارات الحاسمة. خذي بعض الوقت لمراجعة نفسك و ستدركين أنه دائما بإمكانك اختيار التسامح و السلام الداخلي.


Aries:

Dominant Energy: There’s a push and pull between the old and the new in August for you Aries. There is a life that has been and cannot continue in the same form, and a new life waiting to emerge from the old. Tap into your fearlessness to reflect on the old: What have you learned? What still holds value to you? And what has run its course and no longer serves you? You have an opportunity in August to commit to learning new ways where you can channel your energy and find your inner strength, and once you do that, you’ll find inspired solutions and synchronizes that seem to come out of nowhere.

Key Message: There’s hope Aries. A situation that has left you feeling stuck is going to be released soon. Sometimes, not making a decision is the reason we feel stuck and trapped. Close your eyes and go inwards Aries. What have you learned from the situation? Remember, you can choose a path of forgiveness and freedom.



:الثور

هذا الشهر بشكل عام: قد ينتابك الشعور هذا الشهر بأنك لا تنتمين إلى هذا العالم بكل ما فبه من كوارث و تحديات و ظلم. حتى و ان كان ارتباطك بواقعكقوي، ستشعرين برغبة عميقة و ملحة لإحداث فرق إيجابي في محيطك. تساعدك الأقدار هذا الشهر لتركيز كل طاقاتك و مهاراتك و شغفك لخلق حياة فعالة و هادفة، حياة مبنية على الحب و المشاركة، لك و لمحيطك من العائلة و الأصدقاء و مجتمعك. تعملين بصدق و إخلاص عزيزتي الثور و لكن تذكري أنالكثير يرغبون في مساعدتك، فلا تترددي بالطلب. من طلب نال! 

 في دائرة الضوء: "من جد وجد" عزيزتي الثور، وأنت الآن ترسمين بإتقان صورة الحياة التي ترغبين بها. مجهودك لنيذهب سدى، ثابري بالعمل لأن النجاح بانتظارك . قريبا ستتألقين كالشمس! 


Taurus:

Dominant Energy: You might feel this month Taurus that you don’t belong to this world where a lot is going wrong. And even if you feel connected and embedded in this world, you have a deep sense and a deep urge to make a positive difference in the world around you. You are highly assisted this month to focus your energy, your talents and your skills to create a more loving and a more functional life not only for yourself but for others around you within your family, circle of friends and loved ones and your community. You work hard Taurus, but remember you always have access to help. Ask and you shall receive!

Key Message: You’ve been hard at work Taurus! You’re mastering what you do and weaving how you desire your life to look like. Slow and steady wins the race. Success awaits you, and soon you’ll be shinning like a star.




:الجوزاء

هذا الشهر بشكل عام: هذا شهر التحديات عزيزتي الجوزاء و لكن هذه التحديات تساعدك على التخلي عن كل مايعيقك و يحجب جوهرك الأصيل و حقيقة قلبك. قد تشعرين بتقلبات عاطفية و ضغوط مؤرقة و لكن يعطيك هذا الشهر فرصة لتنمي حس الثقة المطلقة و الإيمان العميق بقدرتك على الخروج من هذه التحديات إلى مرحلة أفضل. تصلين إلى نهاية هذا الشهر باتصال أعمق مع حب الذات و إدراك أكبر لقيمتك و صلابتك و تسيرين قدما لبدايات جديدة مع مخزون كبير من الحب و الإصرار و المثابرة لتحقيق ما يعكس جوهرك العميق.

في دائرة الضوء: بعد فترة طويلة من الصعوبات و التحديات، تتقدمين عزيزتي الجوزاء منتصرة. تعلمين تماما كم انت قوية و تستعدين لاتخاذ الخطوات الازمة للمضي قدما في طريقك. لا تخافي من البدايات عزيزتي، انت واثقة تماما و لديك كل ما تحتاجين بداخلك

Gemini:

Dominant Energy: You are challenged this month my dear Gemini. But these challenges are meant to help you take off layers of yourself that don’t align with your heart’s truth and your authentic essence. You might sense the grip of emotional turmoil and mental anguish, but you will learn this month that you have to trust. Trust that you when you emerge from the challenges it will all be worth it. You will have a greater sense of self-love, a deeper realization for your self-worth and inner strength, and with that, you’ll walk towards new beginnings with clarity, love and determination.

Key Message: After a long, hard period, you’re emerging victorious. You know well how strong you are and you’re ready to put things into action. Don’t be afraid to start new things Gemini, you are laser focused, clear and have everything you need within you.




:السرطان

هذا الشهر بشكل عام: هذا شهر استثناءي عزيزتي السرطان، تحققين فيه تغيير كبير و قفزة جذرية في معتقداتك مما يفتح آفاقك لفرص جديدة لم تكن يوما في حسبانك. يساعدك هذا الشهر تطوير فكرك الحر و المستقل و ينعكس هذا التغير في حياتك لتطرق أبوابك فرص لم تتخيلي يوما حصولك عليها. استمتعي عزيزتي بحرية الفكر و لا تخشي أن تتحدي كل من يحاول حصر أفكارك بإطار تقليدي و آفاق ضيقة.

في دائرة الضوء: تقدمين على مشروع مزدهر الطالع عزيزتي السرطان، ويطرق بابك النجاح المالي. تحتفلين قريباً بتخرج أو زواج و تحيطك المناسبات السعيدة فاغتنمي الفرصة للاستمتاع مع من تحبين.

Cancer:

Dominant Energy: These are extraordinary times for you Cancer. You will find yourself this month experiencing great leaps in your thinking and beliefs, and a new world, together with promising new opportunities opens itself up for you. You are being urged this month to embrace the power you have to be a free thinker. This inner shift will translate into your outer world as fulfilling and prosperous opportunities that you couldn’t grasp before come your way. Enjoy this new free perspective and don’t be afraid to push back on limited thinking.

Key Message: You’re in the beginning phases of a prosperous venture Cancer. Wealth is headed your way. You’ll also be celebrating soon, a graduation, a wedding, so enjoy yourself and those you love!




:الأسد

هذا الشهر بشكل عام: لماذا تخشين قلبك عزيزتي الأسد؟ لقد بذلت الكثير لتخطي خيبات الأمل السابقة في الحب و لكن يبدو أنك أقفلت باب الحب في قلبك. تتحرك عواطفك الدفينة هذا الشهر طالبة منك أن لا تتناسي طبيعتك الشغوفة و أن لا ترفضي رغبة قلبك لحب جديد. لا تخشي أن تقعي في الحب من جديد عزيزتي و ثقي بأن تجاربك السابقة في الحب لا تعكس ما ينتظرك. افتحي قلبك لحب جديد بانتظار ان تفتحي له انت أبوابك.

في دائرة الضوء: هذا وقت الحب عزيزتي الأسد! قد يعطيك هذا الشهر الفرصة لتشاركين الأهل و الأصحاب و من تحبين أوقات سعيدة و ذكريات جميلة و تدركين أن بعض العلاقات في حياتك فريدة من نوعها. احذري من الاستخفاف ببعض هذه العلاقات فمنها ما لا يتكرر. افتحي قلبك للحب عزيزتي فقد تفاجأك الأقدار بما يسرك.


Leo:

Dominant Energy: Why are you fearful from your heart Leo? You have worked so hard to get over past love pains and disappointments, and during that process you might have locked your heart away. But you can feel the stirrings of your heart this month, asking you to reconnect with your deeply passionate nature, with the deep love that your heart seeks. Don’t be afraid to drop into your heart and fall in love again my dear Leo. You can trust that you learned your lessons in love, and that you can re-open your heart for new love that’s ready to come your way.

Key Message: It’s time for your heart Leo. You might have an opportunity this month to create memories that you’ll forever hold dear with friends and loved ones whom you feel a rare connection with. Don’t take these relationships and moments for granted. Fall into your heart Leo and be open to fall in love!




:العزراء

هذا الشهر بشكل عام: هذا شهر الحب عزيزتي العذراء. يظهر هذا الحب في حياتك بشكل سريع و قد تكون هذه علاقة طويلة المدى أو قصيرة و سريعة و لكن تأكدي أن هذا الحب صادق و يأتي الآن ليجلب لك السعادة بعد فترة من التحديات. سيعطيك هذا الحب ما تحتاجينه فلا تفرضي عليه صورة معينة في ذهنك و لا تحديه بأفكار محدودة فتفقدي جوهره. استمتعي عزيزتي بهذه المرحلة السعيدة كما هي.

في دائرة الضوء: يطرق الحب بابك بشكل واضح و سريع هذا الشهر. ويأتي هذا الحب ليزيد حياتك لونا و يغمرك بالعواطف التي تزيد من شغفك و جاذبيتك و ثقتك بنفسك لتشعري بنهاية هذا الشهر كملكة متوجة على عرش الحب.


Virgo:

Dominant Energy: This is a special month for your heart Virgo. There’s a coming together between you and another that will come into your life swiftly to move you through love. This love might take many forms, it might be long-term and committed, or short-term and fleeting. But in all cases, it is love that is here to help you evolve and find joy after a period of pain. Let this love be what it’s meant to be and don’t try to force it into a particular shape or form. It brings you a gift, so enjoy this love as it is now.

Key Message: Love is emerging into your life, swiftly and clearly. This coming together is the rainbow after the storm, showering you with feelings and emotions that will boost your passion and your sensuality and self-confidence. Enjoy this month and the love it brings your way, you’ll feel like a queen.





:الميزان

هذا الشهر بشكل عام : تتضح الرؤية لديك هذا الشهر عزيزتي الميزان لتكتشفي شغفك و رسالتك في الحياة. تجمعين بتأني و بدقة صورة الحياة التي ترغبين بها و تعطين الأولوية للمشاريع و الأحلام التي تشعل شرارة قلبك. قد تكتشفين هذا الشهر موهبة جديدة أو طريق مهني جديد و ترسمين في مخيلتك آمال و أحلام كبيرة تريدين تحقيقها. كوني واثقة مما يمليه عليك قلبك، فأحلامك في متناولك.

في دائرة الضوء: يغمرك الشغف عزيزتي الميزان! قد يكون هذا وقت البدايات الجديدة و الجميلة في الحب، في مشروع عمل جديد أو في تحديد شغفك في الحياة و الإقبال عليه. انت على استعداد تام لتوجيه هذا الشغف لغاية قيمة. هذا وقت العلاقات المتوازنة أيضاً مما يناسبك تماما. طالعك سعيد و شغفك يلهم من حولك، استمتعي بأوقاتك عزيزتي!


Libra:

Dominant Energy: This is the month of passion and purpose Libra. Slowly, you are piecing together what excites your heart, what wakes your passion. You are being guided more deeply into your life’s purpose. You might discover this month a new talent or a new purpose or you might be dreaming up some big dreams. Stand firm in honoring your deep passion and your clear purpose, you were born to do this.

Key Message: You’re feeling passionate. This could be a new start in love, with someone, with a project or a calling in your life, and you’re ready to channel all that passion for a worthy purpose. This is a time for balanced relationships across the board, so enjoy it Libra!




:العقرب

هذا الشهر بشكل عام: تشعرين هذا الشهر عزيزتي العقرب بأن الضغوطات تتزايد و بأنك تفقدين السيطرة على زمام الأمور و تودين لو أن بإمكانك وضع الأمور في مكانها الصحيح. و لكن هذا شهر التخلي عن سيطرة كل صغير و كبير يمر في حياتك. تدركين أن كل ما يحدث من حولك ما هو إلا وسيلة لإعادة ترتيب الأمور لصالحك، وان صعب عليك فهم التحديات و الضغوطات التي تمرين بها. تخلي عن إرهاق نفسك بالتفكير المستمر و امشي مع التيار لتكتسبي قدرة جديدة على التأقلم مع التغيير و التقلبات.

في دائرة الضوء: حرري نفسك عزيزتي العقرب من التفكير المستمر و القلق المفرط. يساعدك التأمل في أخذ بعض الوقت لنفسك و ستكتشفين بأن لك جانب مرن يجري مع التيار و يتأقلم مع التغييرات بسلاسة. هذه المرونة ستساعدك في ترك العلاقات و البيئات السامة .


Scorpio:

Dominant Energy: You feel an upheaval dear Scorpio this month and you wish for more control over the changes in your life. But this month is about letting go and moving with the currents. You will realize that when things fall apart, they only do so to be re-arranged in a way that serves you better. Drop the mental struggle Scorpio and find a new comfort in the midst of the unknown. You’re a deep soul, you can do this.

Key Message: Free yourself Scorpio from the over-thinking and anxiety. Take a step back, breathe and find wisdom in the silence. You’ll discover a softer side to you that can gently move you away from toxicity to more nourishing environments and relationships.




:القوس

هذا الشهر بشكل عام: تدركين هذا الشهر عزيزتي القوس بأن حدسك في محله. قد تشعرين بادراك عميق للأمور بناءً على حدسك فتتجنبين بعض المواقف، أو تكونين على قناعة تامة بأن موقف ما سينعكس في صالحك برغم المؤشرات التي تدل على عكس ذلك أو قد يرشدك حدسك لاتخاذ طريق مهني آخر أو التخلي عن بعض العلاقات. مهما اختلفت عليك الأمور، حدسك في محله و لن يخذلك، فاتبعيه بثقة و يقين أنه يرشدك إلى المكان الأفضل لك.

في دائرة الضوء: تنتظرك بدايات جديدة إذا كنت على استعداد للتخلي عن الماضي. لن يجديك نفعا التمسك بما مضى فتطلعي إلى المستقبل الواعد و أثقي بحدسك. انت اكثر قوة و دراية مما تتخيلين.

Sagittarius:

Dominant Energy: This month is all about your intuition Sag. There is something you know deep inside your soul. It may be telling you to avoid a certain situation, or that something will work out beautifully for you although it doesn’t look like it now, or that you need to take a certain path in life moving forward. Whatever it is, this month heightens your connection with your intuition and asks you to use it as a guiding star to where you are headed next. Its time to move on, and if you are not sure about which direction to take, fall back on your intuition, it will not fail you.

Key Message: You have a bright new beginning ready to emerge for you if you let go of the past. Nothing good remains for you from holding unto that which no longer serves you. Lift your eyes to the horizon and follow your gut. You’re more powerful than you think Sag.




:الجدي

هذا الشهر بشكل عام: تأتيك المساعدة هذا الشهر عزيزتي الجدي فتجدين أن الأصدقاء و الزملاء يقدمون لك يد العون لتخليص أمور كانت عالقة لديك. حتى الأقدار تمد لك يد العون لدفع خططك إلى الأمام لتحصدي النجاح الذي تستحقينه بعد فترة طويلة من المثابرة على العمل. معدنك صلب عزيزتي الجدي و الفرج قريب!

في دائرة الضوء: تشعرين هذا الشهر بأن النتائج التي تحققينها لا تعكس المجهود الذي بذلتيه في العمل و تفانيك المطلق، و قد يزعجك الشعور بأن أمورك عالقة. ولكنك عزيزتي ستتلقين المساعدة من جميع الأطراف للتحليق عالياً و حصد ما زرعته. ولكن السؤال الذي يجب عليك التفكر به هذا الشهر هو: ماذا ستفعلين بعد النجاح، وأين وجهتك بعد تحقيق ما كنت تعملين لأجله؟

Capricorn:

Dominant Energy: You are getting help this month Capricorn, help from friends, colleagues at work, and help that you don’t even know where it comes from. All this is coming your way to help resolve a situation for you that you thought was resolvable. This help will also bring you the push you have been waiting for to move your plans forward and reap the success you deserve. Just hold on for the final push!

Key Message: You’ve been feeling that despite all the hard work you put in that nothing is moving forward. You’re getting help to spread your wings and fly, and you’ll be celebrating the successes of your hard work soon. The question is: where will you go Cap with your new set of wings?




:الدلو

هذا الشهر بشكل عام: يساعدك هذا الشهر عزيزتي الدلو لاكتشاف جانب آخر من شخصيتك، و تخلقين لنفسك عدسة جديدة تنظرين من خلالها لأمورك الحياتية و علاقتك. يفيد هذا المنظور الجديد و الفكر المنفتح ليساعدك على رؤية الجميل و المفيد في شتى المواقف و يلهم إبداعك في العمل و حتى العلاقات. ستحتاجين إلى هذا المنظور الجديد و الإلهام لانتهاز فرصة تطرق بابك فلا تحدي نفسك هذا الشهر بقالب معين لا يعطيك حقك، فأنت متميزة!

في دائرة الضوء: تطرق أبوابك فرصة طالما حلمت بها، قد تنقلك إلى مرحلة واعدة، مزدهرة، دافئة و ملهمة.ولكن ستتطلب منك هذه الفرصة المثابرة و الصبر، فهل أنت لها عزيزتي؟

Aquarius:

Dominant Energy: This is a month where you are encouraged to challenge your perspective and to allow yourself to be a different version of you. You are also supported in seeing things through a different light: to see the opportunity in every situation, to unleash your creative perspective and shift your attitudes. You’re going to need this as an opportunity is coming your way. This opportunity will need your fresh and open mindset for you to be able to embrace it.

Key Message: Soon Aquarius you’ll receive a chance to start something you’ve always wished for. It’s a creative, sensual, warm and fertile period. But it will take steady effort and patience Aquarius. Can you do it?




:الحوت

هذا الشهر بشكل عام: تدركين هذا الشهر عزيزتي بأن لك وجهان و جانبان مختلفان تماماً لشخصيتك و أفكارك و اهتماماتك. لا تعطي الأولية لجانب ووجه دون الآخر فتنوعك ليس ضرباً من الجنون بل هو يعطيك عمق لشخصيتك و أفكارك و يمدك بالكثير لتجدي في هذه الحياة ما يعكس حقيقة قلبك و جوهرك. لا تسمحي للشكوك حول مصداقيتك أن تمنعك من أن تكوني تماماً كما انت، فالكون كله بداخلك!

في دائرة الضوء: لا تحكمي على نفسك – و على الآخرين – بقساوة عزيزتي الحوت، هناك عدة حلول وسط و ان اختلفت مع الآخرين. تخلصي من كل ما يحد تفكيرك و يعيقك من رؤية للأمور بشكل أكثر اتساعا.


Pisces:

Dominant Energy: You have two sides to you Pisces so embrace them fully this month. Don’t sacrifice one over the other, for both sides can serve you well and help you move through life in a more fulfilled way. And although you might think that your two sides are almost opposite to one another, don’t let doubts about your authenticity stop you from fully embracing both. Remember, you contain the universe within you!

Key Message: It’s not one way or the other Pisces. There could be a way where opposing views and interests meet. But you have to let go of attachments to your old views, behaviors and patterns before embracing a new way of being. Release the “judge” in your Pisces, it’ll serve you well.